ေ၀ဘူဆရာေတာ္တရားအႏွစ္ခ်ဳပ္

ပိဋကတ္သံုးပံုဆိုတာအလြန္က်ယ္၀န္းတယ္။
ပိဋကတ္သံုးပံုကိုအက်ဥ္းခ်ဳံးပါရင္ ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇ပါးရတယ္။

ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇ပါးကို အက်ဥ္းခ်ဳံးရင္ သိကၡာသံုးပါးရတယ္။
သိကၡာသံုးပါးကိုအက်ဥ္းခ်ဳံးရင္(ေကာဓေမၼာ) ဟုဆိုအပ္ေသာ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေၿမာက္ေၾကာင္းတရားတစ္ခုရတယ္။
သိကၡာသံုးပါးဆိုတာ အဓိသီလ၊ အဓိစိတၱ၊ အဓိပညာပါပဲ။

ကာယကံေသာင္းက်န္းမွဳ ၀စီကံေသာင္းက်န္းမွဳမရွိရင္ အဓိသီလ လို ့ေခၚတယ္။
အဓိသီလအားေကာင္းရင္၊ စိတ္ေတြေသာင္းက်န္းမွဳမရွိပဲ ၿငိမ္၀ပ္ပိၿပားၿပီးေနရင္ (သမာဓိ)
အဲဒါ အဓိစိတၱပဲ။ အဓိစိတၱအားေကာင္းလို ့အခ်ိန္ၾကာရင္ ဘယ္လူဘယ္နတ္၊ ဘယ္ၿဗဟၼာမွ ဖန္တီးလို ့မၿဖစ္ဘူး။ လွ်ပ္တၿပက္အတြင္းမွာ ကုေဋတစ္သိန္းၿဖစ္ၿပီးပ်က္ေနတယ္၊ ရုပ္ကိုနာမ္ က သိေနရင္ ၿဖစ္ပ်က္ကိုသိေတာ့တာပံဲ။ ၿဖစ္ပ်က္ကိုသိတာ အဓိပညာလုိ ့ေခၚတယ္။

အမ်ားနားလည္ေအာင္ေၿပာရမယ္ဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္မွာထင္ရွားတဲ့အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ၿဖစ္တဲ့ႏွာဖ်ား ႏွာ၀မွာ ေလႏွစ္ရပ္ဟာ အၿမဲတိုက္၀င္၊ တုိက္ထြက္ၿဖစ္ေနတယ္၊ ႏွာဖ်ားႏွာ၀ ကာယပသာဒအၾကည္ဓါတ္ကအထိခံ၊ ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလၿဖစ္တဲ့ေလႏွစ္ရပ္ဟုဆိုေသာ
၀ါေယာဓါတ္က ထိတဲ့ဟာ။

အထိခံကလည္းရုပ္၊ ထိတဲ့ဟာကလည္းရုပ္ပဲ။ အဲဒီရုပ္ႏွစ္ခုထိ၊ ဒါကိုသိတာက နာမ္ဆိုေတာ့
ဒကာၾကီး၊ ဒကာမၾကီးတို ့သူမ်ားမေမးနဲ ့၊ ကိုယ့္ႏွာ၀ကို နာမ္နဲ ့ေစာင့္ၾကည့္။ ၀င္ေတာ့လည္းထိ၀င္မယ္၊ ထြက္ေတာ့လည္းထိထြက္မယ္။ ထိတာကိုသိရင္ သိေနတာေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ၿဖစ္ခြင့္မရလို ့ေလာဘမီး၊ ေဒါသမီး၊ ေမာဟမီးၿငိမ္းတယ္။ ၿငိမ္းေတာ့ေအးတယ္။

မထိခင္ကလည္းသိလုိ ့မၿဖစ္ဘူး။ ထိၿပီးၿပန္ေတာ့လည္းသိလို ့မၿဖစ္ဘူး။ ထိတုန္းကသာ သိတာၿဖစ္တယ္။ အဲဒါကိုပစၥဳပၸန္တည့္တည့္လို ့ဆိုတယ္။ ထိတာကိုသိေနရင္ ရုပ္၊ နာမ္သာ ရွိပါလားလို ့သိလိမ့္မယ္။

ရုပ္ နာမ္မွတစ္ပါး၊ ငါ သူတစ္ပါး၊ ေယာက်ာၤး၊ မိန္းမ၊ လူ နတ္ ၿဗဟၼာမရွိဘူးဆိုတာ ဘုရားရွင္ရဲ့ တရားဟာ အမွန္ပါလားလို ့ကိုယ့္ဟာကိုယ္သိလိမ့္မယ္။ သူမ်ားေမးေနဖို ့မလိုဘူး။ ႏွာ၀မွာထိ တာကိုသ္ိရင္ထိုအခ်ိန္မွာအတၱဆိုတဲ ့ကိုယ္မရွိဘူး။ ထိုသိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ၪာဏ္အၿမင္စင္ၾကယ္ တယ္၊ သမၼာဒိဌိၿဖစ္တယ္။ ထိတာကို သိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ရုပ္နာမ္မွတစ္ပါးဘာမွမရွိပါလားလို ့သိ တာကိုနာမ္နဲ ့ရုပ္ကိုပိုင္းၿခားၿပီးသိတာမို ့ နာမရူပပရိေစၦဒၪာဏ္လို ့ေခၚတယ္။ တထိတည္းထိ ၊ တသိတည္းသိေနလွ်င္ အတၱစင္၍ ၪာဏ္အၿမင္စင္ၾကယ္တဲ့အက်ဳိးရတယ္။ ဒါဟာ တဒဂၤပ ဟာန္ ခဏအခ်ိန္ေလးမွာရတဲ့အက်ဳိး။ နည္းတယ္လို ့မမွတ္ၾကနဲ ့၊ ကမၼဌာန္းထုိင္ရတာမ်ား ဘာမွလည္းမေတြ ့ေပါင္လို ့မမွတ္လိုက္နဲ ့ ဘုရားသာသနာနဲ ့ၾကံဳၾကိဳက္တဲ့အခါမွာ အင္မတန္ ၾကီးမားတဲ့ အက်ဳိးထူးမ်ားရႏိုင္ပါတယ္။

အထူးၾကိဳးစားၾကပါ လို ့ဆရာေတာ္ဘုရားက ေဟာၾကားေတာ္မူ သည္ကိုအက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေရးသားပါသည္။

7 ေယာက္ေဆြးေႏြးခ်က္:

မိုးခါး said...

အက်ိဳးရွိပါတယ္ အမ .. ေက်းဇူးပါေနာ္ .. း)

kiki said...

အဓိသီလ မရွိလို ့ေသးလို့ က်င့္ရဦးမယ္..
ခုထိေပါက္ကရ ေျပာေနတံုးဘဲ ..

ကိုယ့္ကို ထိမွန္းလည္းသိေသးပါ ..
က်င့္စရာေတြ တပံုၾကီးပါလား ...

ခုလို သတိေပးတာ ..သတိေတြရသြားပါတယ္ ...
ေက်းဇူး .. :)

may16 said...

မွတ္သားသြားပါတယ္ မအနမ္း က်င့္ရဦးမွာ အမ်ားၾကီး

Anonymous said...

လာေရာက္နာယူဖတ္ရူ သြားပါတယ္ဗ်ား..။

Min Myat Soe said...

တရားအႏွစ္ခ်ဳပ္ေလး ကူးသြားပါတယ္ ေနာက္လည္းဒီထက္မက ေဖာ္ျပႏိုင္ပါေစဗ်ာ

မယ္႔ကိုး said...

အစ္မေရ..သိပ္ေကာင္းတဲ့စာေလး ေရးသားေဖာ္ျပေပးလို႔ ေက်းဇူးပါေနာ္။

သူႀကီးမင္း (တုုံးဖလား) said...

အမေရ..
တရားအႏွစ္ခ်ဳပ္ကေလး ေကာင္းတယ္။