ဓေလ့ နဲ ့အယူအဆမ်ား

အညာေဒသရဲ ့အေလ့အထ တစ္ခုၿဖစ္တဲ ့ တစ္ေပါင္းလ လဆန္း၃ရက္မွာက်င္းပၾကတဲ့ ေကာက္ပဲသီးႏွံ အထြက္ႏွဳံးေကာင္းေစရန္ ရည္ရြယ္ကာပုန္းပန္းခ်ီ ဆိုတဲ့ နတ္ပူေဇာ္ပဲြ အေၾကာင္းအနည္းငယ္ေၿပာခ်င္တာပါ။ တစ္ခ်ဳိ ့ေသာ သူေတြေတာ့ ၾကားဖူးၾကမလားမသိဘူး။ ကၽြန္မ ကိုယ္တိုင္ေတာ့ သည္အေၾကာင္းကိုအခုမွ သိရတာမို ့ အထူးအဆန္းလိုၿဖစ္ေနပါတယ္။ အခ်ဳိ ့ကရင္လူမ်ဳိးေတြ နတ္စားၾကတယ္ဆိုတာေလာက္သာ ၾကားဖူးတာပါ၊ အညာေဒသရဲ ့အေလ့အက်င့္ၿဖစ္တဲ ့သည္အေၾကာင္းကိုေတာ့အစက မၾကားဖူး၊ မသိဖူးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လည္း အထူးအဆန္းလို ၿဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ဘေလာ့ မွာေရးသားခ်င္တဲ့စိတ္ၿဖစ္လာမိတာပါပဲ။

ပုန္းပန္းခ်ီမ ပူေဇာ္ပံုက သည္လိုပါတဲ့။ တစ္ေပါင္းလ လဆန္း ၃ရက္ၿဖစ္တဲ့၊ အဲသည္ေန ့နံနက္ ေစာေစာ ၄နာရီအခ်ိန္ေလာက္ ကစၿပီး၊ ထမင္း ၊ ငါးဟင္း၊ ခရမ္းေခါင္းသီးဟင္း၊ ပဲႏွပ္၊ မုန္ ့ဆီ ေၾကာ္၊ မုန္ ့လက္ေကာက္၊ စတဲ ့အစားအစာမ်ား နဲ ့အတူ ပုန္းပန္းခ်ီပန္းကိုပါ ေၿမအိုးထဲထည့္ ကာ၊ ေၿမအိုးပတ္လည္ကိုလည္းသနပ္ခါးမ်ား လိမ္္းေပးရတယ္လို ့သိရပါတယ္။ မုန္ ့ဆီေၾကာ္၊ ဆန္နဲ ့လုပ္တဲ့ မုန္ ့မ်ားကိုေတာ့ ပုန္းပန္းခ်ီမကဲ ့သို ့ ေၿခလက္မ်ားတပ္ဆင္ကာလူပံုသ႑ာန္ ၿပဳလုပ္ၿပီးထည့္ရပါတယ္။ အိမ္က မိသားစုမ်ားရဲ ့ လက္၀တ္ ရတနာမ်ားကိုပါ ေၿမအိုးထဲ တစ္ေပါင္းတည္း ထည့္ေပးရပါေသးတယ္။ အဲဒီေနာက္ ထုိေၿမအိုးကို ေတာင္းထဲထည့္ကာ ၊ မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါ (အညာေဒသအေခၚ သဘက္) ၊ ေစာင္မ်ားပတ္ေပးရပါတယ္။ ထို ့ေနာက္ ပုန္းပန္းခ်ီမ အား ပူေဇာ္ကာ သီးႏွံအထြက္တိုးဖို ့နဲ ့ မိသားစုေတြ အဆင္ေၿပေၿပဥစၥာပစၥည္းမ်ား ဆုေဆာင္းမိေစဖို ့ကိုဆုေတာင္းရတယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ ထိုသို ့ဆုေတာင္းအခိုက္မွာလည္းတိတ္
ဆိတ္ၿငိမ္သက္မွဳရွိေနရပါမယ္။ ပုန္းပန္းခ်ီမ ကဆူညံမွဳမ်ားကိုမႏွစ္သက္ဖူးလို ့ဆိုပါ တယ္။ အိမ္ကိုလည္း သန္ ့သန္ ့ရွင္းရွင္းလွည္းက်င္းထားရပါတယ္။ နံနက္ ၄နာရီမွစကာ ၿပင္ဆင္ ပူေဇာ္ရပါတယ္။ အိမ္ရွိမိသားစု၀င္မ်ားအားလံုးစုစည္းကာ ၊ မိသားစု၀င္ရဲ ့အေဖ (သို ့မဟုတ္) အေမကရြတ္ဆိုဆုေတာင္းကာ ကန္ေတာ့ ၾကတယ္လို ့သိရပါတယ္။ ထိုသို ့ဆုေတာင္းပူေဇာ္ ၿပီး၊ ေတာင္းထဲကအစားအစာမ်ားကို ၿပန္လည္စားသံုးၿခင္း၊ တိရစၦာန္မ်ား နဲ ့အၿခားသူေတြ အားလံုးကို ဒါနၿပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ မြန္းတည့္ခ်ိန္ ၁၂နာရီအထိေတာ့ တစ္အိမ္လံုး တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္ ေနရပါမယ္။ မြန္းလဲြခ်ိန္ေရာက္မွသာစကားစၿမည္ေၿပာဆိုလို ့ရပါတယ္။

ထူးၿခားတဲ ့အညာေဒသရဲ ့အေလ့အထ တစ္ခုပါပဲ။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းၿပဳလုပ္တယ္လို ့လည္း သိရပါတယ္။သို ့ေပမယ့္ ကၽြန္မတို ့သရဏဂံုတင္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ အတြက္ကေတာ့ ဘုရားကိုသာကိုးကြယ္ရာ လို ့သတ္မွတ္ထားတဲ့အတြက္ နတ္ပူေဇာ္ၿခင္းေတြကို အယူအဆ ေတြလဲြမွားစြာနဲ ့ပူေဇာ္ေနၿခင္းေတြလို ့ပဲယူဆပါတယ္။ အဲသည္လို နတ္ကိုးကြယ္မွဳ၊ ယစ္ပူေဇာ္ မွဳ ဆိုတာေတြကလည္း ဟိုးယခင္ဘုရား လက္ထက္ေတာ္မွာေတာင္ရွိေနခဲ့တဲ့ အယူအဆေတြ ပါ၊ ခုထိလည္း ဒါမ်ဳိးေတြေနရာေဒသအလိုက္ ရွိေနေသးတာကို ၾကားသိရတုန္းပါပဲ။


အနမ္း

2 ေယာက္ေဆြးေႏြးခ်က္:

Welcome said...

မွတ္သားစရာေတြ အမ်ားသားပဲေနာ္။
ၾကားဖူးေပမယ့္ ျပည့္၂စံု၂ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ခုေတာ့ ေသခ်ာဖတ္သြားပါတယ္။

poemflower said...

အဲဒါကို ခုမွၾကားဘူးတာ အမ. နတ္စားတာေတ့ာသိတယ္..ထူးဆန္းလိုက္တာ. ေဖာ္ျပေပးတာေက်းဇူးပါ အမေျပာသလိုပဲ ဗုဒၵဘာသာမွာ ေတာ့ဒါေတြမရွိဘူးေလ.