“ႏွစ္သစ္ကူးသည့္ ၿမန္မာ့သၾကၤန္”


“ႏွစ္သစ္ကူးသည့္ ၿမန္မာ့သၾကၤန္”

သၾကၤန္သည္ သကၤႏၱဟူေသာ ပါဠိပုဒ္မွလာသည္။ သကတၱ ရရစ္သံႏွင့္ သၾကၤန္ ဟူေသာ ၿမန္မာစကား ၿဖစ္ေပၚလာၿခင္းၿဖစ္သည္။ သကၤႏၱ၏ အနက္မွာ ကူးေၿပာင္းၿခင္း၊ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို ့ေရာက္ရွိၿခင္းဟူ၍ၿဖစ္သည္။ 

ၿမန္မာလူမ်ဳိးတို ့၏ က်င္းပၿမဲၿဖစ္ေသာ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီပဲြေတာ္မ်ားတြင္ သၾကၤန္ေရသဘင္ ပဲြ ေတာ္သည္ အလြန္ၾကီးက်ယ္ စည္ကားေသာ အမ်ဳိးသားပြဲေတာ္ တစ္ခုၿဖစ္လာခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံ၏ အဓိက ကိုးကြယ္ေသာ ဗုဒၶအယူ၀ါဒႏွင့္တကြ အၿခားေသာယဥ္ေက်းမွဳ ဓေလ့ထံုးစံတို ့ သည္လည္း ဟိႏၵဴအယူ၀ါဒႏွင့္ ယဥ္ေက်းမွဳဓေလ့ထံုးစံတို ့ေရာေထြးကာ ၿမန္မာႏိုင္ငံဖက္သို ့ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကၿခင္းၿဖစ္သည္ဆို၏။

ၿမန္မာလူမ်ဳိးတို ့၏ ႏွစ္ကူးသၾကၤန္ပဲြေတာ္သည္လည္း ဟိႏၵဴ အယူ၀ါဒမွ ဆင္းသက္ေသာ ဓေလ့ အတိုင္း ေရွးယခင္ကာလမ်ား၌ မိဘ၊ ဆရာသမားမ်ားႏွင့္ သက္ၾကီး၀ါၾကီးမ်ားကို သနပ္ခါး နံသာေရမ်ား ၊ သေၿပခက္ကေလးမ်ားၿဖင့္ ကန္ေတာ့ၾကသည့္အေလ့အထရွိခဲ့ၾကသည္။

သၾကၤန္ေရကစားသည့္ အေလ့သည္ ပုဂံေခတ္ကပင္ ရွိခဲ့သည္ကို နရသီဟပေတ့မင္းႏွင့္ မိဖုရားေစာလံု တို ့၏ ရာဇ၀င္ဇာတ္ေၾကာင္းက သက္ေသၿပဳႏိုင္ေလသည္။    

ေရွးယခင္ ကတည္းက   ႏွစ္ကူးသၾကၤန္ပဲြေတာ္ ဟူ၍ ထူးၿခားစြာေရပက္ဖ်န္းၾကသည့္ အစဥ္ အလာ မွာ ယခု ထက္တိုင္ ထင္ထင္ရွားရွား တည္ရွိေနေသးသည္ကို ေတြ ့ၿမင္ႏိုင္ၾကေပသည္။  ၿမန္မာလူမ်ဳိးတို ့၏ ႏွစ္ကူးပဲြကို သၾကၤန္ဟုသတ္မွတ္ ေခၚဆိုခဲ့သည္။  ႏွစ္သစ္ကိုၾကိဳဆိုသည့္ သေဘာၿဖင့္ ၿမန္မာလူမ်ဳိးတို ့ သည္ ေရပက္ကစားခဲ့ၾကသည္။ 

ယခုေခတ္၌ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တစ္ဖဲြ ့ႏွင့္ တစ္ဖဲြ ့အလြန္အက်ဴး အၿပန္အလွန္ေရကစားမွဳမ်ား၊ အၿပိဳင္အဆိုင္ စကားႏိုင္သံခ်ပ္မ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ပြဲသဖြယ္ ဆင္ႏႊဲမွဳမ်ားအၿဖစ္ တေၿဖးေၿဖး အသြင္ ေၿပာင္းးလာ ခဲ့ၾကၿခင္းၿဖစ္သည္။ ဤသို ့တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေရပက္ဖ်န္းၾကသည့္ အေလ့မွာ လာမည့္ ႏွစ္တြင္ ေဘးဘယာမ်ားကငး္စင္၍  ၾကည္လင္ေအးၿမေစရန္ ရည္သန္ သည့္ သေဘာ ၿဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။

သၾကၤန္ရက္မ်ား ကို အၾကိဳေန ့၊ အက်ေန ့၊ အၾကတ္ေန ့ ႏွင့္ အတက္ေန ့ဆိုၿပီး ေလးရက္တိုင္ တိုင္ က်င္းပေလ့ရွိကာ၊ ေနာက္တစ္ေန ့ကူးေၿပာင္းသည္တြင္ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန ့ဟု သတ္ မွတ္္ခဲ့ၾကသည္။ ႏွစ္ေဟာင္း ကုန္၍ ႏွစ္သစ္ဆန္းစ ပထမေန ့ကို ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ ဟုေခၚ ဆို ၾကၿခင္းပင္ၿဖစ္သည္။  
 
ကမာၻေပၚရွိ လူမ်ဳိးတို ့သည္ မိမိတို ့၏ ဓေလ့ထံုးတမ္း အစဥ္အလာမ်ားအရ ႏွစ္ဆန္းရက္မ်ား သတ္မွတ္ရေပရာ ‘ႏွစ္’ ဟူသည့္အပိုင္းအၿခားကို သတ္မွတ္သည့္ အစဥ္အလာရွိခ်ိန္မွစ၍ ႏွစ္ ဆန္း တစ္ရက္ေန ့ဟူေသာ ေ၀ါဟာရေပၚလာသည္ဟု ေယဘူယ်အားၿဖင့္ ယူဆရန္ရွိေသာ္ လည္း မည္သည့္ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ မွ စ၍ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန ့ကိုေန ့့ထူးေန ့ၿမတ္ အၿဖစ္သတ္ မွတ္ ခဲ့သည္ ကိုမူတတ္အပ္မဆိုႏိုင္ၾကေပ။

အေဟာင္းမွအသစ္သို ့ ကူးေၿပာင္းၿခင္းကား ႏွစ္လိုဖြယ္ရာၿဖစ္သည္။ ႏွစ္သစ္ကူးေၿပာင္းၿခင္းကို မဂၤလာ ဟုသတ္မွတ္ၾကသည္။ ႏွစ္ဆန္းခ်ိန္လူတစ္မ်ဳိး ႏွင့္တစ္မ်ဳိး မတူၾကသကဲ့သို ့ ႏွစ္သစ္ပဲြ က်င္းပပံုခ်င္းလည္း မတူၾကေခ်။  

ယခုအခါ ၿမန္မာတို ့၏ ႏွစ္တစ္ႏွစ္အကူး ေရပက္ဖ်န္းၾကသည့္ ခ်စ္စရာ ရုိးရာအတာသၾကၤန္ ဓေလ့သည္ ကမာၻ ႏွင့္ အ၀ွမ္း ယေန ့ထက္တိုင္ လူသိမ်ားထင္ရွား ေနသည္ကို ေတြ ့ၿမင္ႏိုင္ ၾကေပသည္။   

အနမ္း (သုခုမ)
ၿမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းအတဲြ(၆) ၊(၁၂) တို ့မွကိုးကားပါသည္။ 

2 ေယာက္ေဆြးေႏြးခ်က္:

ကိုလူေထြး said...

လူၾကီးေတြ ေျပာဖူးတဲ့ ျဗဟၼာၾကီး ေလးဦးဆိုတာ ဟိႏၵဴ အယူအဆ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ေနာ္.. မွ်ေဝေပးတာ ေက်းဇူးပါ.. ႏွစ္သစ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ...

buddha said...

တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေရပက္ဖ်န္းၾကသည့္ အေလ့မွာ လာမည့္ ႏွစ္တြင္ ေဘးဘယာမ်ားကငး္စင္၍ ၾကည္လင္ေအးျမေစရန္ ရည္သန္ သည့္ သေဘာ STUPID THINKING, THIN GYAN IS CULTURE. NOT RELIGION CONCEPT FROM BUDDHA...